16 Ekim 2009 Cuma

Muhabbet kuşu yaşı nasıl anlaşılır

Muhabbet kuşunun yaşı nasıl anlaşılır sorusunun cevabını aşşağıdaki makalemizi okuyarak hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.


Bu konu hakkında daha geniş bilgi almak istiyorsanız diğer makalemiz olan TIKLA >>  muhabbet kuşunun yaşı nasıl anlaşılır yazımızı okuyunuz. << TIKLA.

Yavru muhabbet kuşlarının kafasındaki çizgiler her zaman sıklıktadır.Mesela resimdeki kafasındaki çizgileri sık olan muhabbetkuşu henüz yavru olanıdır.Kafasındaki çizgilerin bir bölümünün temiz olması bu kuşun genç bir kuş olduğunu gösterir.Ayakları daha temiz, çatlaksız, pürüzsüz olur. Ayrıca göz çevresindeki beyaz halka yavrularda olmaz. Bazı mutasyonlarda ise göz halkası hiç oluşmaz. Eğer kuşunuz bilezikli ise bileziğine bakarak doğum yılını öğrenebilirsiniz.

Resimdeki Çizgili kafa - 4 aylıktan daha küçük olan yavrularda bulunur.

Bu resimdeki Temiz alın - 4 aylıktan daha büyük olan muhabbet kuşlarında bulunur.

Yavru ve erişkin muhabbet kuşunun karşılaştırılması.Yavru olanı boyundan öne kadar çizgili halkalar.Erişkin olanın temiz alın.

Resimdeki mubiş 0-4 aylık arası.Siyah gözleri vardır.Gözlerinde henüz halkalar oluşmamıştır.

4-6 aylık bir mubişim.Koyu gri irise sahiptir.

6-8 aylık bir muhabbet kuşu.Açık gri irise sahiptir.

8 aylıktan büyük bir kuştur.Beyaz irise sahiptir...

Umarım bu konu kuşunuzun yaşını teşhis etmenizde yardımcı olacaktır.Muhabbet kuşunun yaşı nasıl anlaşılır...

41 yorum:

  1. 8 9 ayliklar konusablirmi?

    YanıtlaSil
  2. yeni muhabbet kuşu aldık çif töpüşüyorlar yumurtalık var ama hala yumutlamıyoprlar ne zaman yumurtlarlar? (alalı 5 gün oldu.)

    YanıtlaSil
  3. merhaba.8 9 aylıklar konuşabilir fakat şu var.Eğer aldığınız kuş 7 8 aydır eğitilmemiş ise konuşturulması zor olacaktır.Hatta imkansız diyebilirim.Fakat 8 9 aydır eğitilmiş ise konuşur. istersen Muhabbet Kuşu Eğitimi bölümümüzden detaylı bilgi alabilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bakın benim kuşum 5 6 aylık ve konuşuyor

      Sil
  4. en az kaç aylık kuş konuşablir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğer 2 3 aylıkkeneğitirsen konuşabiliir hergün onu eline alıp konuşursan mümkün

      Sil
  5. yha ben bi muhabbet kuşu alcam ama saglıklımı degilmi bilemiyorum lütfen yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
  6. En az 5 aylık olduklarında tamamı ile konuşurlar.Sağlıklı bir kuş almak istiyorsanız öncelikle şunlara dikkat etmelisiniz.

    1- Alacağınız muhabbet kuşu canlı olmalı yani yerinde durmamalı.
    2- Alacağınız kuşun poposunda dışkı olmadığına dikkat etmelisiniz.
    3- Alacağınız kuşun tüyleri cap canlı gözükmelidir.

    YanıtlaSil
  7. bu gün yeni bi muhabbet kuşu aldım 1,5 aylık adı paşa ve çok şeker hiç ısırmıyor ilk gün olmasına ragmen elimden kaçmıyor korkmuyor yalnız yeni bir ortama girdiği için arkadaşlarından ayrıldığı için biraz mutsuz 1 2 gün içinde düzelicek inşallah

    YanıtlaSil
  8. Ben Kuşumu Aldığım Zaman Ordayken Cok Hareket Ediyordu Sürekli Ötüyordu Eve Getirdim Hiç Hareket Etmedi Ötmedi Yem Yemedi 2.Gün Yem Yemeye Su İçmeye Başladı 3.Gün Hareketlendi 1. Haftada Ötmeye Başladı Ve Şuan 13.Gün Oldu Alalı Kendime Alıştırmaya Calısıyorum Ama Benden Kacıyor =) Sizce Ne Yapmalıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAKİN KONUŞ O SENİ DİNLER DIŞARI ÇIKAR ONUN SEVDİĞİ BİR OYUNCAĞI DIŞARI ÇIKAR KENDİNE TUT YANINA GELİR SONRA SANA ALIŞIR

      Sil
  9. ben birsey sorcam benim iki kusum var ama kafes boyu nasıl olmalı bilmiyorum genişliğive boyunu yazarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  10. bn 13 yaşındayım abi kuş ayağını 2 ye katlayıp basıyor neden olabilr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. surunu olabilir veterinere götür

      Sil
  11. merhaba ben daha dün bir muhabbet kuşu aldım . gerkli herşeyi war .dün hiç hareket etmedi. bugun biraz yem yedi cok nadir müzik sesi duyunca ötüyo:D .ve daha 1 bucuk aylık.fazla heraket etmıyo bişey yapmıyo ara sıra yem yıyo . bundan sonra ne yapmalıyım? nasıl dacranmalıyım

    YanıtlaSil
  12. merhaba bn daha dün bir muhabet kuşu aldım..bana hemen alıştı..daha 0-4 aylık..çok hareketli ve tüyleri çok csnlı gözüküo ama poposu sarımsı yeşil renginde bunun anlamı kötü bbir şeymi?

    YanıtlaSil
  13. Benim kusumun daha hic su ictigini goremedim ayrıca sanırım hic su icmiyor daha yenialdım yavru benekleri 1 tane ve kucuk ben kac aydırurasıyorum alıstırmaya ve ayrıca 2 de bir oldugu yerde saga sola sallanıp gozlerini kapatıyor bu normalmi?????? eskidentvsesiniduyunca hemen baslardı otmeye hicde susmazdı ama artıkyok hic otmuyor acaba ne oldu endiseleniyorum biseyolurmu insanla hic alaası yok ve ben ona yavas yavas kelimeleri soyleyince gagasını sakisusamıs gibi yapıyor hani civcivvler susayınca acar ya onun gibi.... ya nasıl duzeltebilirim bu biastalıkmı yardım edermisiniz?ve ilide bir hapsırıyor bunun sebebi nedir?ayrıca kasınıyor bit mi var yoksa tuylerinimi degistiriryor?

    YanıtlaSil
  14. mrb ben yeni bir kuş alıcam fakat kaç aylık olursa iyi olur lütfen yardımcı olun

    YanıtlaSil
  15. bugün kuşumu veterinere götürdüm sırtında parmak kadar kırmızı bir et çıkm ıştı tümör dedi :( kuşum 11 yaşında ameliyat olursa ölecek :( lütfen kuşlarınıza çok iyi bakın!..
    bnm kuşumda ayağını ikiye katlayark basıyor bunuda sordum veterinere travma geçirmi kendini kafese felan bir yere çarpmış dedi sebebide yalnızlık dedi

    YanıtlaSil
  16. yaa lütfen bana yardım edin napacağımıo bilmiyorm bnm muhabbet kuşum war adı bıcır ...
    erkek 8 aylık hayla konuşmuo günde 10 ddkkaı ayırıyorm ama bi işe yaramıo napmalıyı bana yardm edin lütfen

    YanıtlaSil
  17. benim muhabbet kuşumun irisi sarı renkli o kaç aylık oluyo veya kaç yaşında oluyo

    YanıtlaSil
  18. merhaba ben bir muhabbet kuşu sahibiyim kuşumun gagasının kenarında değişik türde kuru yem kalıntısı benzerinde şeyler var acaba kuşum hastamı onun için çok endişeleniyorum hastalık belirtileri nelerdir çabuk cevap verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  19. ben yeni bi kuş aldım ama bi sorun var kafesin içinde çok geziyo ötüyo ama dışarı çıkarınca hep gözleri kapalı duruyo

    YanıtlaSil
  20. bnm kuşum 3aylık 1 yasından büyük bir kuşla çiftleşirmi erkek olan 3 aylık

    YanıtlaSil
  21. bnmde bir kuşum var irisi beyaz çok tatlı bişey ama bi ara dışkısından kırmızı şeyler çıkıyordu int.de biraz araştırdım iç kanama yazıyor ama sonradan kesildi (dışkısından gelen kırmızı şey) meğersem bnm bu kerata bn ödew yaparken kırmızı kalemin ucunu yemiş xDD dikkat edin!!

    YanıtlaSil
  22. benimde dün mavi bi kuşum vardı öldü kafesin yanına gittiğimde ölüydü ve kafesin içinde yerde yatıo vaziyetteydi benim 3 kuşum vardı 2 si sağlam dediğim o mavide öldü ancak neden öldüğünü bilmiyorum

    YanıtlaSil
  23. ya ben muhabet kusu aldım elıme gelıyo ama kafes dısana cıkartınca kacıyo acabanapıcam yardım edersenız cok memnunolurum

    YanıtlaSil
  24. çok teşekkürler gerçekten bu sayede kusumun yasını öğrendim

    YanıtlaSil
  25. ben bir kuş aldım ve kuşum bembeyazdı daha burnu bile renklenmedi hafif mavilik var kenarlarda, ve şuan sanki açık mavi olmaya başlıyor çok tüğ döküyor çok hareketli bir kuş ama acaba küçükmüdür yoksa rengini belirginleşmediği bir hastalığamı olduğunu gösteriyor

    YanıtlaSil
  26. slm benimde bir muhabbet kuşum var.kç yaşında bilemedikk.göz çevresinde iris belli olcak halka şeklinde .kafasındaki çizgide 3 silik.sadece belirli sattte ötüyor.sabah akşam.ve en önemlisi hiç uçmuyor.biz kıpırdakmazsak yerinden kıpırdamıyor.neden uçamıyor acabaa

    YanıtlaSil
  27. benim muhabbet kuşumun bir problemi var bugün olmamıstı simdi oldu ayagında bi sorun var galiba yürüyemiyo kafasını tutamıyor 2,3 adım gidiyo devriliyo ne sorun var kuşumda ?
    ((( YARDINCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM )))

    YanıtlaSil
  28. teşekür ederim kuşumun kaç yaşında olduğunu öğrendim sağolun

    YanıtlaSil
  29. benim muhabbet kuşum sonuncu resim ile 5. resimdeki kuşa benziyo fakat ara sıra gözlerinin etrafı beyaz oluyo bu kaç aylık olabilir

    YanıtlaSil
  30. benim muhabbet kuşum ölü 1 hafta geçti yeni kuş aldık daha bugün aldık çok hızlı uçuyor

    YanıtlaSil
  31. Muhabbet kuşları ile ilgili yapabilecekklerinizi internette Marifetli Maviş yazarak aratırsanız motive olmanıza yardımcı olacaktır, güçlü bir sevgi bağı ile herşeyi yapabilirsiniz. Tüm mubişlere sağlık dilerim.

    YanıtlaSil
  32. ben kuş alcam kaç yaşında olması gerekıyoyo yerdımcı olabılırmısınız ve erkek oldunu nasıl anlıcam

    YanıtlaSil
  33. bnm muhabbet kuşum annem perdeyi açmış oda cama çapıp düşmüş yerde bulduk öyle tepesi taklak yatıodu yemini biz yediriyoruz tövbe Yarabbim felç olmş gibi ayakları kanatları tutmuo veterinere götürdük 3 tane veterinere hepside travma geçirio ellemeyn bu zmna kadr bile iyi yaşamş dediler yemini yiyosa çk güzel ama ellemeyn dediler ellemesekte ilgi istio devamlı ele gelmek istio görseniz sürüne sürüne kendisini oyalıo :( ailece çk üzülüyoruz

    YanıtlaSil
  34. adsız onu yakında bir makale ile yanıtlayacağım.

    YanıtlaSil